'Paling Last' Facts a.k.a PL


dui, lama betul suda aku nda update blog ku ni... sebulan lebbi la jugak nda ter-touch. ai skrg ni aku makin sibuk suda... tapi kalau nda membuhung belum juga start betul² buat esaimen... start mengumpul esaimen adala... hmm... aku baru balik dari SABAH TANAH AIRKU kemarin. biarpun cuti cuma satu minggu, tapi bagi aku cukupla utk lepas rindu sama family - mama, bapa, aki, adik-beradik, anak² buah & saudara mara. selama balik cuti tu pun aku nda juga pigi mana², just stay at home la mcm biasa & tulung babysit my 1 year old nephew - siapa lagi kalau bukan si Wiwie! ok nnt aku kasi cerita juga pasal aku balik kampung tu aah. tapi sebelum tu aku mau share pasal this 'Paling Last' Facts (PL) yg tiba² seja telimpas di utak. hehehe... :)
  1. PL aku apdet blog pada 6 January 2008 (ahad) dgn tajuk Baby si Kutcing
  2. PL aku balik Kg. Mansud, Kuala Penyu (kg. bapaku) pada tahun 2006 (bulan 12) semasa majlis kenduri kawin durang kakak² di buat di sana.
  3. PL aku cuci kreta Kancil ku tahun lepas bulan 11. Pastu aku nda pernah suda cuci kretaku tapi dicucikan oleh durang adik² upsi ku... hahaha... aku nda suruh, tapi durang tlampau rajin... baggus!
  4. PL aku jumpa si Bro Gidong pada tahun 2006 (Januari)... hahaha... jan marah aah :)
  5. PL aku pigi Tamu Minggu Kinabatangan pada tahun 2006, satu hari sebelum aku melangkahkan kaki pertama kali di UPSI
  6. PL aku naik bas KL-Tanjong Malim masa balik dari Sabah taim cuti hari raya tahun lepas (sblm exam sem 3). Pastu skrg ni dari KL balik TM aku biasa naik teksi jak tutama kalau bnyk barang.
  7. PL aku masuk sekolah lama, SMK Bukit Garam Kinabatangan pada tahun 2006 (beberapa hari sblm masuk u).
  8. PL aku pigi Kg. Sukau Kinabatangan (kg. mamaku) tahun lepas, cuti akhir sem 2, sama adik² upsi ku.
  9. PL aku pigi tinguk wayang di panggung tahun lepas bulan 6, wayang Transformers... pastu malas suda mau tinguk wayang sbb the download goes on sampai hard disk 200gb suda penuh skrg :(
  10. PL aku makan di Yik Mun (the famous tanjong malim pau) tahun lepas, nda igt bila. Lps tinguk Yik Mun keluar di 360 TV3 sbb k*t*r, nda pernah suda aku pigi sana.
  11. PL aku taip PL ialah sekarang... end... abis... kalau semua paling last, tiada la lagi yang paling baru kan?... ok la, tuwi aku gulu aah (sini aku dulu aah - bahasa ida'an, begahak, subpan - bahasa mama saya, ida'an rocks!) hahaha
OK NANTI LAGI AKU APDET K! [Mudah²an tercapai jugak cita²ku mau jadi ahli linguistik... best ba kalau pandai cakap banyak bahasa... skrg aku tgh practice bahasa ida'an & of course my mum is my teacher (& memang mama cigu sekolah rendah lah)]

Aku mau ambil kesempatan ni mau ucap trima kasi sama si Pak Ngah, Bro Gidong, Ramesh, Bobby, Dogoes, Kidut, Azid, Sumandak, cinta_que scout, Tanakwagu, mama faiz dll yg nda disebut namanya, aro getimai (jgn kecil ati - ida'an) aah. Trima kasi sbb slalu kasi tinggal misitz di misitz buk aku tu. GOD BLESS U ALL...