Jelajah Utara 2007 - Kedah, Penang, Perlis

Sebelum balik Sabah cuti semester 2 dulu, aku sempat jalan² jelajah negeri² Utara Semenanjung - Kedah, Penang & Perlis. Aku stay kat rumah adik TESL aku, Amin, di Changloon, Kedah. Changloon sebenarnya nama dalam Bahasa Siam yg kalau nda silap aku maksudnya "Gajah Jatuh". Majority masyarakat Changloon berbangsa Siam. Tapi bilangannya hampir² sama dgn antara Melayu dgn Cina jugak. Bah, aku stay di Changloon selama seminggu & dlm hari² seminggu tu aku sempat jugak round² negeri² Utara yg len. Pada hari ketiga, aku, Amin, abg Amin (Pian) dan juga one of my coursemates yg jugak tinggal di Changloon, Wanie, pigi melawat kawan kami di Perlis. Dekat jak - 15 minutes i'd say. Perlis ni kecik jak, kecik la ba... Tapi sblm smpi Kedah dulu, aku pijak Perlis duluan sbb train kami stop di Perlis.

Shella, Amin, Wanie, Anith tunggu train datang (aku ambil gambar...)

Aku sama KHAR roommate aku, Apis, dtg antar aku di TSTM

Sama bapa Angkat, Uncle Maseli (bapa Amin) di Penang Hospital

Di rumah Anith, coursemate TESLIAN, di Perlis

Diambil di Penang, di Feringhi kali... No idea...

Disebabkan Amin pun nda brapa sehat sbb baru lepas eksiden, jadi kami ndala jalan ari², kesian dia sakit. Pada hari kelima kami pigi Penang plak. Bapa Amin ari tu kebetulan ada review di Penang spital... Jadi kamipun menyimbat ikut, bila lagi? He² Sempat jugak round² Penang - x besar jugak tapi bandar dia cantik. I like it! Masa balik kami ikut feri... Hahaha aku apa lagi, mabuk laut la... Nasib nda muntah... Ish... Sebelum balik semula UPSI, Amin sempat bawak aku jln² sekitar Changloon. Well, Changloon memang besh! Apa yg pasti tiap² sem aku misti pigi sana... Huahahaha!!! Masa balik UPSI plak, aku naik flight gi KL dari Alor Star... Manala aku tahan naik train lagi - 10 jam! Naik flight, 45 minit jak... Hehehe... Tapi at least dpt jugak naik train... hehehe
TERCOVER JUGAK CERITA NI AKHIRNYA...