SUP TELOR 265

Jad, Solo & Thur sdg memasak & menyediakan Sup Telor

Hai suma. Sebenarnya kalau ikutkan ati, malas suda ba aku mau update ni blog sbb banyak suda yg tertangguh. Tapi disebabkan kawan² sama adik²ku slalu suru aku update blog ni, jd aku pun cubala update sikit² aah. Ba utk membuka balik lambaran bologos ku ni, aku mau cerita sikitla pasal kehidupan kami di KHAR dlm sem 2, tp sikit² seja la. Nanti durang adik²ku tambah juga cerita² dlm blog ni. Apa yg pasti, blog ni pasal kami² seja! Huahaha Ba balik kpd tupik, sem 2 dulu bagi kebanyakan budak² UPSI sem 2 merupakan sem kegawatan ekonomi sbb PTPTN sikit seja yg masuk. Jd bagi menjimatkan usin, kamipun berdikarila - memasak. Paling pemes & paling kami campiun masak nda lain & nda bukan, SUP TELOR! Tapi sem 2 dulu aku rasa mcm rindu betul sama adik²ku sbb masa tu kami jarang jumpa sbb pertama kami lain kos sama yg kedua aku plak bizi sama macam² aktiviti sampai kadang² urang tecari² aku di mana. Tapi walau apapun kebizian kami, kami tetap rapat macam sisir rapat pencari kutu. Huahaha! Ba bek tu de topik egen, slain sup telor, biasa aku masak pisbol masak merah sweet & sour. Kenapa pisbol? Manala ba kami mau mengerja mamutung ikan di kolej... Sedeh... Tapi sedap juga ba tu pisbol. Hihihihi Pernah satu kali aku masak ayam masak kari. Huuu~ sekejap jak suda abis masa kami makan. Tanyala siapa yg masak... Hehehe Kadang² aku macam kesian jugak sama adikku² sbb asal aku mau masak jak, misti durang yg aku suruh membeli² segala bahan². Hehehe Tapi mau makan, misti ada pergerakankan. Aku mau durang berdikari jd bisuk suda kerja, ada anak bini, senang idup durang. Betulkan?! Di sini aku mau kungsi cara² masak sup telor:
Bahan²
-bawang putih & merah
-kiub pati ayam Maggie @ Knorr
-telor (ikut kiraan urang)
-minyak masak
-garam & ajinomoto sesukup rasa
Cara²
-Mula² tumis dulu bawang² sama kiub pati ayam sampai keluar bau wangi (wangi ayam la...)
-Pastu masukkan air, kalau mau banyak kuah, kasi banyakla air
-agak² suda mendidih air, kasi masuk telur
-tunggu telur masak
-taru garam sama ajinomoto, SIAP
Tambahan
-Sup telor buli juga ditaru bihun. Sedap!
Na itula tadi para penonton, bapa², ibu², semua yg ada di sini, resepi Sup Telor dari Da Tanax Waguz. Hahahaha
Sem dpn aku lagi sedeh sbb berjauhan suda sama adik²ku sbb aku nda tinggal kolej suda. Tapi yg pasti, durang akan dtg pigi rumaku & aku akan masak utk durang. Ndapun, aku pigi kolej, bawa lauk pauk yg aku masak dr rumah. Macam manala ari²ku tanpa durang, tanpa sayap² kanan & kiri? Tingukla macam mana nnt... Ba bersambung... Cik it daut!